Trots att midsommar nu är passerat och skolorna har tagit ledigt så var det full aktivitet på Särö IP i solgasset i söndags.
Man blir verkligen riktigt glad när man ser alla dessa fotbollsspelare, ledare och föräldrar.
Herrarna vann till slut en våldsam spännande match mot Frillesås med 5-4 och nu är halva serien spelad.
7 segrar på 11 matcher ger oss en fjärde plats, 4 p efter ledaren, när serien vänder. Frillesås är alltid svåra. De lyckas vara kompakta och jobbiga centralt när vi anfaller samtidigt som de har bra bredd och ofta kommer runt på kant när de anfaller. Enda rimliga förklaringen till det är väl att de jobbar lite hårdare och löper lite mer än många andra lag!?
När man landat något efter allt detta så var det skönt att starta minFotboll och kunna konstatera att även damerna vann och fortsatt leder serien.
Både herrar och damer har 2 matcher kvar innan sommarledighet. Försök stötta våra representationslag. Närmaste chansen är på onsdag då damerna tar emot Slöinge på Särö IP kl 19:30. Det är ettan mot tvåan i tabellen så det blir nog rejält spännande!